Categorie

Business process management (BPM)

BPM heeft betrekking op het streven naar een procesgerichte bedrijfsvoering om zo zaken als efficiëntie, innovatie, flexibiliteit, klanttevredenheid en productkwaliteit naar een hoger plan te tillen. Zowel menselijke als technologische aspecten spelen hierbij een rol. Wil je weten welke positie BPM inneemt binnen EIM, lees dan verder »

Informatiebeheer-by-design als standaard

De hoeveelheid informatie die de overheid ontvangt, verwerkt, verstuurt en bewaart stijgt explosief. Tegelijkertijd bestaat er toenemende zorg over de terugvindbaarheid van informatie die – naast in databases – is…

Auto die zelf het schadeformulier invult?

Na een auto-ongeluk kan het soms dagen duren voordat de verzekerings-maatschappij de schade heeft opgenomen. T-Systems en de Zwitserse start-up Spearhead brengen de tijd die nodig is voor een schadeafhandeling terug tot…

Factuurbetaling: kans of bottleneck?

Een treinreiziger die in de spits van en naar zijn kantoor reist heeft uitgerekend zo’n 25 uur op jaarbasis kwijt te zijn aan wachten door vertraging. Uit data van het bedrijf INRIX blijkt dat we jaarlijks 50 uur in de…

Heijmans neemt adviseursrol op zich door IoT-netwerk

Waarom wordt in een kantoor elke kamer en elke werkplek gepoetst, zelfs wanneer die in de dagen ervoor niet gebruikt is? Die vraag van een medewerker van Heijmans leidde uiteindelijk tot BeSense, een Internet of…

Lean besturen: ook voor de overheid

Bij de term Lean denken we aan het zo ‘mager’ mogelijk maken van belangrijke (bedrijfs)processen. Overbodige handelingen of tussenstappen die het proces vertragen mogen niet meer bestaan. Het doel is om alle…