Categorie

Business process management (BPM)

BPM heeft betrekking op het streven naar een procesgerichte bedrijfsvoering om zo zaken als efficiëntie, innovatie, flexibiliteit, klanttevredenheid en productkwaliteit naar een hoger plan te tillen. Zowel menselijke als technologische aspecten spelen hierbij een rol. Wil je weten welke positie BPM inneemt binnen EIM, lees dan verder »

Projectenparadox nader verklaard

Ondanks onze ambitie om te minderen zijn we in zeven jaar van vijftig naar meer dan honderd projecten per jaar gegaan! Maar de oplossing is dichtbij. Vandaag starten we een nieuw project dat tot doel heeft het aantal…

Shadow-IT enorme risicofactor voor de overheid

Ze zijn razend handig: WhatsApp, Dropbox, WeTransfer, Gmail, Trello. Shadow-IT is software waarvan de IT-afdeling zegt dat het niet gebruikt mag worden, maar die de IT-eindgebruiker een oplossing biedt. Shadow-IT is een…

Agile, echt? Of toch niet?

Je kunt tegenwoordig geen manager in welke sector dan ook spreken of zij of hij vertelt in een tweede of derde zin dat in hun organisatie ook agile gewerkt wordt. In de uiteenzetting die dan steevast volgt, hoor ik…

Toekomst van de zorg ligt in ai en spraaktechnologie

Arts word je niet omdat je zo van administratie houdt. Toch zijn zorgverleners gemiddeld veertig procent van hun tijd kwijt aan administratie. Dat is een grote hap uit de beschikbare tijd voor patiënten. Het initiatief…

Informatiebeheer-by-design als standaard

De hoeveelheid informatie die de overheid ontvangt, verwerkt, verstuurt en bewaart stijgt explosief. Tegelijkertijd bestaat er toenemende zorg over de terugvindbaarheid van informatie die – naast in databases – is…

Auto die zelf het schadeformulier invult?

Na een auto-ongeluk kan het soms dagen duren voordat de verzekerings-maatschappij de schade heeft opgenomen. T-Systems en de Zwitserse start-up Spearhead brengen de tijd die nodig is voor een schadeafhandeling terug tot…

Factuurbetaling: kans of bottleneck?

Een treinreiziger die in de spits van en naar zijn kantoor reist heeft uitgerekend zo’n 25 uur op jaarbasis kwijt te zijn aan wachten door vertraging. Uit data van het bedrijf INRIX blijkt dat we jaarlijks 50 uur in de…