Categorie

Customer communication management (CCM)

CCM heeft betrekking op uitgaande communicatie van organisaties met hun relaties. De aard van deze communicatie is divers: relationeel, commercieel, informatief, supportgericht, etc. Ook de gebruikte media zijn divers. Papieren post, telefoon, fax en sms vallen hieronder, maar digitale kanalen zoals websites, e-mail, chat, social media en apps worden steeds meer toegepast. Wil je weten welke positie CCM inneemt binnen EIM, lees dan verder »

De customer experience: alleen leuk voor de bühne?

Als het gaat om klantcontact, durf ik mijzelf een kritische consument te noemen die veel waarde hecht aan een heldere en efficiënte communicatie. In de praktijk merk ik echter dat veel organisaties moeite hebben om…

De toekomst van Customer Communication Management

“The Future is near”, horen je vaak zeggen. Bedrijven hebben de afgelopen jaren bakken vol data en informatie van hun klanten in hun CRM-applicaties en binnen hun eigen bronsystemen verzameld. Door de opkomst van…

Klantcommunicatie; van technologie naar targeting.

auteur: Hans KaashoekAankoop ondersteunende communicatie richt zich op meer dan het alleen zenden en ontvangen van een boodschap. Het is een uitgekiend balanceerproces van het alleen verzenden van informatie tot het…

Customer Communication en waar staan we nu?

De “wereld van de communicatie” is de afgelopen jaren flink veranderd. Was het in het verleden altijd “offline” communicatie via print, e-mail of middels een PDF in de Berichtenbox, nu komt de focus veel meer te liggen…

Klanten zijn nu slechter af dan 30 jaar geleden

Wat wil de gemiddelde klant van de gemiddelde leverancier? Opzouten met al hun gedoe. En gewoon leveren wat ze willen! Dat is althans de mening van klantwaarde-expert en auteur Guido Thys in zijn nieuwste boek…