Marketing en IT nieuwe regisseurs van multichannel communicatie

De wereld van fysieke documenten verandert zienderogen, en dan doel ik vooral op het digitaliseren van alle correspondentie die bedrijven naar hun klanten sturen. Met name de omvangrijke documentstromen zoals orderbevestigingen, facturen, herinneringen, offertes, polissen, nieuwe abonnementen en opzeggingen, jaarwerk- overzichten, noem maar op.

Door: Joost Hagenaar*

Tegenwoordig kun je dat hele proces stroomlijnen. Maar je kunt er vooral ook mee inspelen op de voorkeuren van de klant en corresponderen via het kanaal dat de klant wenst. Het is al lang geen eenrichtingverkeer meer waarbij je als leverancier bepaalt hoe je met je klant communiceert. De wereld is omgedraaid. Als klant wil ...

De rest van deze pagina is alleen beschikbaar voor abonnees ...

Log hieronder in als u een account heeft. Geen account? Neem dan vrijblijvend een gratis proefabonnement van 1 week, of bekijk de collectie open artikelen.

Let op: heeft u nog een actief abonnement op het 'oude' VIP Magazine, dan kunt u dat gratis omzetten naar een online account.

Anderen lazen ook