Geeft de visie op digitale dienstverlening voor waterschappen de juiste richting?

Waterschappen hebben de vrijheid om de digitaliseringsslag zelfstandig in te vullen.

Onlangs heeft de Unie van Waterschappen de visie op digitale dienstverlening gepresenteerd. Middels een kompas wordt richting gegeven aan de waterschappen om verder te digitaliseren. In een wereld waar verandering de enige constante is lijkt dit een goede keuze.

Door: Rutger Nagel *
Transparantie schept vertrouwen
Het kompas geeft aan dat digitalisering op de agenda staat van de bestuurslaag van de waterschappen. Om verdere digitalisering te realiseren is dit rand voorwaardelijk en daarmee juich ik dit kompas zeker toe. In het rapport wordt centraal gesteld dat er geluisterd moet worden naar de behoefte van de afnemer. Hiermee wordt een deel van het bestaansrecht van waterschappen geraa...

De rest van deze pagina is alleen beschikbaar voor abonnees ...

Log hieronder in als u een account heeft. Geen account? Neem dan vrijblijvend een gratis proefabonnement van 1 week, of bekijk de collectie open artikelen.

Let op: heeft u nog een actief abonnement op het 'oude' VIP Magazine, dan kunt u dat gratis omzetten naar een online account.

Anderen lazen ook