Categorie

Customer communication management (CCM)

CCM heeft betrekking op uitgaande communicatie van organisaties met hun relaties. De aard van deze communicatie is divers: relationeel, commercieel, informatief, supportgericht, etc. Ook de gebruikte media zijn divers. Papieren post, telefoon, fax en sms vallen hieronder, maar digitale kanalen zoals websites, e-mail, chat, social media en apps worden steeds meer toegepast. Wil je weten welke positie CCM inneemt binnen EIM, lees dan verder »

Klantcommunicatie; van technologie naar targeting.

auteur: Hans KaashoekAankoop ondersteunende communicatie richt zich op meer dan het alleen zenden en ontvangen van een boodschap. Het is een uitgekiend balanceerproces van het alleen verzenden van informatie tot het…

Customer Communication en waar staan we nu?

De “wereld van de communicatie” is de afgelopen jaren flink veranderd. Was het in het verleden altijd “offline” communicatie via print, e-mail of middels een PDF in de Berichtenbox, nu komt de focus veel meer te liggen…

Klanten zijn nu slechter af dan 30 jaar geleden

Wat wil de gemiddelde klant van de gemiddelde leverancier? Opzouten met al hun gedoe. En gewoon leveren wat ze willen! Dat is althans de mening van klantwaarde-expert en auteur Guido Thys in zijn nieuwste boek…

Alle klantcommunicatie in één overzicht

Communiceren met klanten, het kan op zo veel manieren. Ga voor jezelf maar eens na wat je dagelijks ontvangt: zakelijke e-mails, folders, berichten via social media… En welke berichten raken je nu echt? Precies.…

Lokale overheid moet werken aan haar vertrouwen

De gewone man heeft bijna geen vertrouwen meer in de politiek. Dat blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van Hart van Nederland in januari 2017. Het gat tussen politiek en inwoners lijkt daarmee groter dan…