Vertrouwelijke informatie geautomatiseerd ‘redigeren’ of anonimiseren

 

 

Sinds de Algemene Verordening Gegevensbescherming dient u als organisatie nog beter om te gaan met het beschermen van persoonsgegevens. Wanneer u documenten uit uw zaak- of documentmanagementsysteem met uw klanten of burgers deelt, moet u ervoor zorgdragen dat de persoonsinformatie in deze documenten niet te herleiden is naar individuele personen.

Om te voorkomen dat vertrouwelijke informatie wordt gelekt of in de verkeerde handen belandt, worden documenten vaak geprint, waarna een medewerker op zoek moet naar persoonsinformatie in het document en deze met een zwarte stift onleesbaar maakt. Daarna wordt het document opnieuw gedigitaliseerd en pas dan gedeeld met uw kla...

De rest van deze pagina is alleen beschikbaar voor abonnees ...

Log hieronder in als u een account heeft. Geen account? Neem dan vrijblijvend een gratis proefabonnement van 1 week, of bekijk de collectie open artikelen.

Let op: heeft u nog een actief abonnement op het 'oude' VIP Magazine, dan kunt u dat gratis omzetten naar een online account.

Anderen lazen ook