Robotisering van werkprocessen bij assurantie tussenpersonen

Robot automatisering kan een radicale verandering teweeg brengen

DDi Information Automation Engineers, softwareontwikkelaar uit Hoofddorp, nodigt professionals uit de assurantiebranche uit om meer te halen uit de DDi Transaction Robot (TA Robot) en mee te werken aan de verdere mogelijkheden van robotisering van hun administratieve processen. Tijdens drie meetup’s in juni op verschillende locaties door het land wil DDi samen met de deelnemers dieper ingaan op manieren waarop de door DDi ontwikkelde TA Robot kan aansluiten op hun werkprocessen.

Robotisering van werkprocessen bij assurantietussenpersonen

Tot op heden wordt de DDi Transaction Robot al ingezet voor de automatische verwerking van inkomende polispost en e-mail berichten. In de praktijk is hierdoor minder tijd nodig om correspondentie te classificeren, data vast te leggen in Line of Business applicaties en het percentage aan foutieve data daalt naar nagenoeg foutloos. Repeterende handelingen in het schadeproces worden door de TA Robot overgenomen, waardoor de tussenkomst van handen tot een minimum wordt beperkt.

Maar waarvoor kan de TA Robot nog meer worden ingezet? DDi is overtuigd dat er nog grotere winst te behalen is met robotisering van de werkprocessen binnen assurantiekantoren. Veel tijdrovende administratieve handelingen die nu vaak gedaan worden door vakkundige medewerkers als acceptanten, schadebehandelaars en administrateurs kan de TA Robot uit handen nemen.

Meetup with the DDi Transaction Robot

Meetup with the TA RobotTijdens de Meetup’s die worden georganiseerd op 13, 15 en 20 juni in respectievelijk Lemmer, Utrecht en Roermond zijn meerdere business consultants van DDi aanwezig.

“We gaan met elkaar rond de tafel om onze kennis te delen. De kennis van DDi over de mogelijkheden van robotisering en die van de professionals uit de branche over de werkprocessen en de vele administratieve handelingen die daaruit voortkomen. We verwachten door deze twee samen te brengen tot verrassende, nieuwe inzichten te komen om de werkprocessen bij assurantiekantoren nog verder te optimaliseren”, aldus Thom Menssink, directeur bij DDi.

“Zo zijn we bijvoorbeeld in samenwerking al bezig om de TA Robot de rekening courant match te laten verzorgen.”

Over DDi Information Automation Engineers

Wij DDi’ers geloven dat bedrijven optimaal willen communiceren met hun klanten. Door de huidige 24/7 internet economie zijn die klanten echter veeleisender geworden. Op alle mogelijke manieren nemen ze contact op met bedrijven. Via e-mail, post, social media, fax, etc. Informatie komt overal de organisatie binnen en wordt bewaard in mailboxen, de Cloud, mappen op de server en postbakjes.

Voordat berichten kunnen worden behandeld, zijn ze vaak al door vele handen gegaan. Organisaties zijn drukker met het bericht dan met de inhoud. Onze missie is om ieder bericht, ongeacht het medium, inhoudelijk toegankelijk te maken, met een minimum aan inspanningen gestructureerd af te handelen en beveiligd te archiveren.

Anderen lazen ook

Laat een bericht achter

Malcare WordPress Security