Datakwaliteit, ABZ en Human Inference al 30 jaar samen

Human Inference, leverancier van oplossingen voor datakwaliteit, luidde onlangs tijdens de jaarlijkse Customer Day voor klanten en partners zijn 30-jarig bestaan in. Dat deden zij onder meer met ABZ, Human Inference-klant van het eerste uur. De samenwerking begon in 1986 bij de invoer van het Fraud and Information System Holland (FISH). Daarbij werd de eerste matching engine van Human Inference (nu onderdeel van Neopost) ingezet.

ABZ is een onafhankelijke internationale partner in de automotive en verzekeringsbranche. Als Trusted Third Party staat ABZ midden in de markt, werkt nauw samen met alle partijen en begrijpt wat er speelt. Vanuit deze positie kan ABZ precies de juiste verbindingen leggen en die informatiediensten leveren die het verschil maken en klanttevredenheid vergroten. Datakwaliteit speelt daarbij een grote rol.

Essentieel

Feiko Kloosterman, Product Manager bij ABZ Nederland, vindt het heel bijzonder om dit jubileum met Human Inference te kunnen vieren. “Niet alleen omdat ik elke dag zie hoe essentieel de software is in onze bedrijfsvoering, maar ook omdat ik de menselijke kant van het verhaal ken. Het is bijzonder om te zien hoe een een bedrijf in dertig jaar kan uitgroeien van een goed idee van de twee oprichters tot een expert in datakwaliteit om wie je niet heen kunt in Europa.”

Revolutie

De wereld van data heeft de afgelopen dertig jaar een revolutie meegemaakt die nog niet ten einde is. De hoeveelheid data is gigantisch en dat heeft consequenties voor de manier waarop organisaties hun datamanagement inrichten. ABZ voorziet met behulp van de zoeksoftware van Human Inference nog steeds in brancheoplossingen voor de verzekeringsindustrie. Ron Mulderij, Customer Manager bij Human Inference, leght uit dat het bedrijf in dertig jaar de kennis en ervaring opgebouwd heeft die nodig is “om onze klanten te blijven helpen bij het inzetten van hun klantdata voor het behalen van hun doelen. Ik vind het heel bijzonder dat we dat voor een aantal klanten van het eerste uur nog steeds mogen doen. Ik ben dan ook trots op het inspirerende verhaal dat Feiko Kloosterman namens ABZ op onze klantendag heeft verteld.”

Fouttolerant zoeken

Een van de sterke punten van Human Inference is dat zij fouttolerant zoeken mogelijk maken. Daarmee besparen organisaties niet alleen enorm veel tijd, maar het stelt ze ook in staat om klantdata al bij invoer te controleren en zo vervuiling via bijvoorbeeld customer service-centers of self-service portals te voorkomen. ABZ maakt al dertig jaar gebruik van deze geavanceerde zoeksoftware van Human Inference in een aantal diensten die key zijn in de acceptatie- en schadeafhandelingsprocessen binnen de verzekeringsindustrie.

Toekomst

De klanten van Human Inference en ABZ staan voor grote uitdagingen als gevolg van toenemende wet- en regelgeving, Big Data, en Internet of Things. Human Inference en ABZ zullen de komende jaren services ontwikkelen waarmee organisaties in staat zijn om deze uitdagingen het hoofd te bieden. Een centraal klantbeeld is daarbij onontbeerlijk.

Anderen lazen ook

Laat een bericht achter