Inkjet niet meer weg te denken?

De kansen die inkjettechnologie biedt, zijn nu realiteit.

Early adaptors van de Xerox inkjettechnologie zien meetbare bedrijfsresultaten, zoals hogere paginavolumes, besparingen door afdrukken op gecoate standaard offset materialen en snellere doorlooptijden bij het afdrukken van hoge volumes aan transactiedocumenten. De Xerox inkjet-serie op instapniveau die tijdens de Hunkeler Innovationdays (HID) in Luzern (Zwitserland) van 20 t/m 23 februari 2017 getoond wordt, bestaat uit de volgende persen:

  • Xerox Brenva® HD Production Inkjet Press – inkjet voor losse vellen.
  • Xerox Trivor® 2400 Inkjet Press – inkjet rotatieve printer met Xerox High Fusion Ink.
  • Xerox Rialto® 900 Inkjet Press – “rol tot los vel” inkjet voor smalbaanbedrukking.

De lagere kosten van deze Xerox-systemen maken inkjet toegankelijker en bieden nieuwe omzetkansen voor drukwerkleveranciers. Tijdens de HID laat Xerox zien hoe haar inkjetoplossingen klanten in staat stellen zich op de grootste groeimarkten, zoals catalogi, boeken, transactiedocumenten en direct mail, te bewegen.

“De kansen die inkjettechnologie biedt, zijn niet langer iets van de toekomst en zijn nu realiteit,” aldus Andrew Copley, president Graphic Communications Solutions bij Xerox. “Onze nieuwe generatie productie-inkjetpersen biedt klanten de juiste technologie tegen lagere kosten dan bij traditionele inkjetpersen. Bovendien nemen de persen minder ruimte in beslag.”

Sneller direct mail en transactiedocumenten produceren met Brenva HD

McLays, een leverancier van drukwerk, direct mail en digitale communicatie in het Verenigd Koninkrijk, heeft de Brenva HD aangeschaft om hun activiteiten op het gebied van direct mail en transactiedocumenten te kunnen uitbreiden. Gedurende de eerste productiemaand steeg het paginavolume gelijk al met vijftien procent. Op topdagen bereikte de productie zelfs 150.000 pagina’s per dag.

“In januari hebben we met de Brenva HD meer dan 1,5 miljoen pagina’s geproduceerd. We zijn ervan overtuigd dat we dit cijfer in de komende maanden kunnen verdubbelen wanneer we de machine 24 uur per dag zullen inzetten,” stelt Gary Wheeler, Direct Manufacturing Manager bij McLays. “De pers presteert zeer goed met een lage dekking, lichte kleuren en scherpe zwarte tekst, wat cruciaal is voor onze transactie-activiteiten.”

Inkjetdruk op gecoate standaard offset materialen met High Fusion Ink en Trivor 2400

De in België gevestigde drukwerkleverancier VPrint wilde meer personalisatie en kwaliteit toevoegen aan de hoge volumes direct-mail die het bedrijf produceert, maar dan zonder de kosten van speciale afdrukmaterialen bedoeld voor inkjetdruk. Het bedrijf heeft de Trivor 2400 getest in combinatie met High Fusion Ink.

“We wilden afdrukken op gecoate standaard offset materialen, met offsetkwaliteit en –volumes, maar met alle voordelen van productie-inkjet,” aldus Thierry Ngoma, vestigingsmanager bij VPrint. “Tot nu toe voldoen High Fusion Ink en de Trivor 2400 aan onze verwachtingen. Ze leveren heldere kleuren, een hoge snelheid en kostenbesparingen dankzij het gebruik van gecoate standaard offset materialen zonder voor- of nabehandeling.”

Afwerkingsmodules verhogen productiviteit op Rialto 900

Tijdens de HID zal Xerox de Rialto 900 tonen met twee nieuwe in-line afwerkingsmodules: een dynamische perforator en een tweede dubbele stapelaar met hoge capaciteit. De dynamische perforator maakt het mogelijk horizontale, verticale of t-sectie perforatieranden te produceren, bijvoorbeeld voor coupons, antwoordkaarten en betalingsbewijzen. Dit leidt tot nieuwe kansen op de markt van transactiedocumenten en direct mail. Daarnaast maakt een tweede dubbele stapelaar met hoge capaciteit continue productie mogelijk, zodat drukpersen kunnen blijven draaien terwijl de andere stapelaar in gebruik is.

Deze modules bouwen voort op de doorbraak in de innovatieve inkjettechnologie van de Rialto 900, die twee jaar geleden tijdens de HID werd geïntroduceerd. Tegenwoordig gebruiken veel drukwerkleveranciers de pers om alles te leveren, van boekpagina’s in zwart tot hoogwaardige direct-mailtoepassingen.

De in het Verenigd Koninkrijk gevestigde commerciële drukkerij Datagraphic heeft twee Rialto 900-persen in gebruik die op data gebaseerde transactiedrukwerk produceren voor bedrijven in de publieke en private sector, waarbij elke minuut telt. “We leveren dagelijkse communicatie-uitingen, die vaak binnen enkele uren moeten worden afgedrukt en verwerkt. De Rialto 900 stelt ons in staat om binnen een kort tijdsbestek hoge volumes aan zakelijke kwaliteitsdocumenten te produceren die nog dezelfde dag verzonden moeten worden,” aldus Robert Hoon, algemeen directeur bij Datagraphic.

Naast de Brenva HD, de Trivor 2400 met High Fusion Ink en de Rialto 900 zullen tijdens de show ook de Xerox FreeFlow® Core, de Xerox FreeFlow Digital Publisher, de XMPie PersonalEffect® suite, de XMPie Circle en XMPie Campaigns-on-Demand worden getoond. Verder kunnen bezoekers ook bij de stand terecht voor diverse toepassingen en middelen voor business development.

De stand van Xerox en XMPie is te vinden in hal 2 van de Messe Luzern. Voor meer informatie over Xerox tijdens de HID gaat u naar: https://www.xerox.com/en-us/digital-printing/hunkeler. Volg Xerox op twitter: @xeroxproduction, @xeroxnederland of met #HID17.

Beschikbaarheid

De dynamische perforator wordt in het eerste kwartaal van 2017 op de markt gebracht en de dubbele stapeleenheid met hoge capaciteit zal in het tweede kwartaal van 2017 worden gelanceerd. Beide kunnen tijdens de HID worden besteld.

Over Xerox

Xerox is een technologiebedrijf van $11 miljard, een marktleider die door innovaties de wereld helpt te communiceren, verbinden en werken. Onze expertise doet er nu meer dan ooit toe, omdat klanten op zoek zijn naar verbeteringen in productiviteit en klanttevredenheid en het verhogen van winstgevendheid. We doen dit voor bedrijven van klein tot groot, MKB, grote corporate ondernemingen, overheden, grafimediabedrijven en marcom dienstverleners, en tevens voor onze partners die hun klanten bedienen.

We begrijpen wat de kern van hun werk is – en alle vormen die dit kan aannemen. We omarmen de complexe wereld van papier en digitaal. Kantoor en onderweg. Persoonlijk en sociaal. Elke dag over de hele wereld – in meer dan 160 landen – navigeren onze technologie, software en mensen succesvol tussen deze kruisingen. We automatiseren, personaliseren, verpakken, analyseren en beveiligen informatie zodat onze klanten op versnelde wijze verder kunnen komen.

Anderen lazen ook

Laat een bericht achter