Nederlandse organisaties domineren razendsnelle groeimarkt van service design

Koos Service Design hoofdsponsor van prestigieuze beurs Service Design Days 2020

Vandaag maakt de wereldwijde toonaangevende beurs op het gebied van service design, Service Design Days, bekend dat het Nederlandse Koos Service Design hoofdsponsor wordt. Het evenement, dat dit jaar voor de 5e keer plaatsvindt, wordt georganiseerd in Barcelona van 2 t/m 5 april.

Het thema van de beurs is ‘A blended tomorrow – expanding design horizon with technology’. Hiermee speelt de beurs in op de toenemende rol van service design binnen het innoveren van diensten en het transformeren van bedrijven, waar steeds vaker technologische en digitale componenten bij komen kijken.

Overheden, financiële instellingen, de gezondheidszorg maar ook het MKB maken steeds meer gebruik van technologie, zoals artificial intelligence, augmented reality of machine learning voor het verbeteren van de klantbeleving. Service design is de sleutel om diensten in al deze sectoren begrijpelijk, waardevol en menselijk te houden.

De integratie van steeds meer technologie in dienstverlening is een ontwikkeling van de laatste jaren. Dit beaamt Robbert-Jan van Oeveren, “Ons bureau is ruim tien jaar geleden in Amsterdam gestart. Service design of design thinking, waren toen bij het grote publiek nog vrijwel onbekend. Sindsdien hebben we een grote ontwikkeling gezien, waar steeds meer bedrijven service design in de kern van hun organisatie implementeren, met als belangrijkste doel het verbeteren van de klantbeleving. Technologie geeft ons de middelen om klanten een betere beleving te bieden en tijdens de hele klantreis op ieder moment precies zijn of haar wensen te vervullen. Op deze beurs delen we onze kennis en inzichten graag met andere service design professionals van over de hele wereld.”

Naast Robbert-Jan van Oeveren en Jules Prick (beide oprichters van Koos Service Design) bestaat de Nederlandse vertegenwoordiging op de beurs, die georganiseerd wordt door oprichtster Inge Keizer, ook uit Marco van Hout (creatief directeur van Digital Society School in Amsterdam) en Simone van Neerven (hoofd innovatie van vliegtuigmaatschappij Vueling). De sterke Nederlandse vertegenwoordiging is tevens een bewijs dat de Nederlandse service design markt als geheel bijzonder ontwikkeld is.

Inge Keizer, oprichter van de Service Design Days, “We zijn razend enthousiast dat een game-changer uit ons vakgebied zoals Koos Service Design, met ons wil partneren aan het begin van dit nieuwe decennium. Het is onze missie om ons platform verder uit te bouwen voor onze groep enthousiastelingen. Zij variëren van expert tot nieuweling, maar ze delen de passie om te leren, om kennis uit te wisselen, te netwerken en plezier te maken. We wensen iedereen een fantastische ervaring en kijken uit naar een gezonde dosis inspiratie op de aankomende conferentie.”

Over Koos Service Design

Koos Service Design heeft de ambitie om uitdagingen van vandaag aan te gaan met service design. Samen met vooruitstrevende organisaties ontwerpt het bureau waardevolle diensten die mensen graag gebruiken.

Over Service Design Days

De Service Design Days is een multidisciplinair platform voor veranderaars, opiniemakers en besluitvormers van kleine en grote organisaties, die betrokken zijn bij product- en service-innovatie, organisatietransformatie en waardecreatie door middel van design.

Anderen lazen ook

Laat een bericht achter