Werknemer voelt zich niet verantwoordelijk voor vertrouwelijke informatie

80 procent maakt zich geen zorgen na het weggooien van papieren documenten

Kantoormedewerkers voelen zich niet verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met vertrouwelijke informatie. Dat blijkt uit onderzoek van Fellowes, specialist in kantooroplossingen, onder meer dan 1000 kantoormedewerkers. Werknemers schuiven de verantwoordelijkheid graag af op anderen. 62 procent vindt de officemanager de aangewezen persoon om regels op het gebied van vertrouwelijkheid te handhaven. Daarnaast vindt 46 procent van de kantoormedewerkers dat voldoen aan de wetgeving omtrent de veiligheid van vertrouwelijke informatie een taak is voor de directie.
Geen regels
Het is niet verwonderlijk dat medewerkers zich niet verantwoordelijk voelen. Bijna een kwart van de organisaties (23%...

De rest van deze pagina is alleen beschikbaar voor abonnees ...

Log hieronder in als u een account heeft. Geen account? Neem dan vrijblijvend een gratis proefabonnement van 1 week, of bekijk de collectie open artikelen.

Let op: heeft u nog een actief abonnement op het 'oude' VIP Magazine, dan kunt u dat gratis omzetten naar een online account.

Anderen lazen ook