Vragen stellen aan leraar? Niet meer van deze tijd

Groningse startup lanceert de digitale onderwijsassistent

Leraren pikken het lage salaris en de hoge werkdruk niet langer. Begin oktober protesteerden minimaal 70.000 docenten hiertegen. Een Groningse startup biedt een maand later een oplossing: de digitale onderwijsassistent.

Naast de hulp in de klas worden de leerkrachten geacht om een rijke leeromgeving te bieden, waarin pedagogisch en didactisch juist gehandeld wordt. Daarnaast moeten zij alle resultaten bijhouden in een leerlingvolgsysteem en schrijven zij gepersonaliseerde handelingsplannen voor de leerlingen die extra aandacht nodig hebben.

Het platform van Mr. Chadd biedt als eerste ter wereld een online leerplatform en app waar scholieren van alle leerniveaus directe uitleg ontvangen over hun schoolvragen. Binnen tien seconden zijn zij verbonden met een gescreende, universitair geschoolde coach. Deze tutoren geven stapsgewijze uitleg, die na afloop wordt opgeslagen in een persoonlijk archief. Opgedane kennis gaat zo nooit verloren. De app sluit aan op iedere leermethode, doordat scholieren foto’s mee kunnen sturen van hun boek.

Van de hulp van het platform kan zowel thuis als in de klas gebruik gemaakt worden. Iedere leerkracht zal zich in de situatie herkennen waarbij zes vingers de lucht in gaan en hij maar één leerling tegelijkertijd kan helpen. Hierdoor is het vaak snel gedaan met de rust in de klas, waardoor veel leerkrachten minder plezier ervaren in hun werk. Het doel van Mr. Chadd is om de leerling binnen 10 seconden te kunnen helpen, waardoor de intrinsieke motivatie om te leren wordt vastgehouden en de rust in de klas bewaard blijft.

Mr. Chadd is momenteel bezig met het draaien van de eerste pilots en leerkrachten bekrachtigen dat het platform inderdaad een middel is om de werkdruk te verlagen zonder grip te verliezen.

Anderen lazen ook

Laat een bericht achter