Proact beschermt digitale middelen van Woonconcept

Woonconcept vond het steeds moeilijker om zijn opslag- en back-upomgevingen effectief en efficiënt te beheren.

Cloud-services- en datacenterprovider Proact gaat Woonconcept, een woningcorporatie, ondersteunen bij het optimaliseren van datamanagement en het reduceren van het risico op dataverlies.

Woonconcept in Meppel heeft gekozen voor Proact voor het leveren van een reeks geavanceerde services uit hun uitgebreide portfolio aan infrastructuur- en cloud-oplossingen. Proact gaat Disaster Recovery as a Service (DRaaS), Managed Services for Storage en Managed Services for Backup leveren, met als doel het vereenvoudigen van de activiteiten en het elimineren van de kans op gegevensverlies bij de woningcorporatie.

De IT-afdeling bij Woonconcept vond het steeds moeilijker om zijn opslag- en back-upomgevingen effectief en efficiënt te beheren. Omdat de woningcorporatie geen risico op dataverlies of uitvaltijd wilde lopen, ging de organisatie op zoek naar een vakkundig partner. Woonconcept werkt op dit moment ook aan de implementatie van een nieuwe ERP-applicatie en wilde deze werkzaamheden niet in gevaar brengen. Met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van IT-transformatieprojecten kon Proact zijn diepgaande kennis aantonen, en werd voor de taak geselecteerd.

De datamanagementservices vormen allemaal onderdeel van de uitgebreide reeks Managed Cloud Services van Proact, die allemaal veilig, beschikbaar en flexibel ontwikkeld zijn. Woonconcept profiteert van de innovatieve XLA-methode van Proact (Experience Level Agreements), waarbij de klanttevredenheid de basis vormt, in plaats van traditionele SLA-metingen. Deze aanpak van klanttevredenheid, die zijn basis vindt in de klantgerichte methodologie van Proact, biedt Woonconcept de gemoedsrust dat Proact zijn beloften nakomt en alle services coördineert om te voldoen aan de doelstellingen en uitdagingen van de woningcorporatie.

De datamanagementservices zijn gebaseerd op bewezen technologie, aangevuld met de expertise en ervaring van Proact, die 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar zijn. Proact treedt ook op als ‘one-stop-shop’; het bedrijf biedt niet alleen alle opslag gerelateerd aan de services, maar minimaliseert ook het risico en garandeert bedrijfscontinuïteit door middel van de management- en incident resolution services.

Over Proact

Proact is een datacenter- en clouddienstenprovider. Door het leveren van flexibele, toegankelijke en veilige IT-oplossingen en -diensten, helpen we organisaties en autoriteiten riscio’s en kosten te verlagen en tegelijkertijd hun flexilibiteit, productiviteit en efficientie te vergroten. We hebben wereldwijd meer dan 5.000 projecten succesvol afgerond, hebben momenteel meer dan 3.500 klanten en beheren 100 petabyte aan informatie in de cloud. We hebben meer dan achthonderd medewerkers in dienst verdeeld over vijftien landen in Europa en Noord-Amerika. Ons moederbedrijf, Proact IT Group AB, is opgericht in 1994 en staat sinds 1999 genoteerd aan Nasdaq Stockholm (PACT).

Anderen lazen ook