PostNL bezorgt pakketten op afspraak

Belangrijke wens van consumenten om invloed te hebben op het aflevertijdstip bij online winkelen.

PostNL introduceert vanaf vandaag de nieuwe bezorgoptie ‘Op afspraak bezorgd’. Hiermee kan de consument direct bij aankoop in de webwinkel bepalen wanneer PostNL zijn aankoop bezorgt. Uit onderzoek blijkt dat het een belangrijke wens is van consumenten om invloed te hebben op het aflevertijdstip bij online winkelen. De Bijenkorf is de eerste retailer die deze dienst van PostNL aanbiedt in haar webwinkel.

‘Op afspraak bezorgd’

Als consumenten zelf het bezorgmoment uit kunnen kiezen, vergroot dat de kans dat zij aankopen doen in de webwinkel ten opzichte van een fysieke winkel. Met de bezorgoptie ‘Op afspraak bezorgd’ kiest de consument zelf de dag en het tijdsvenster van twee uur waarop PostNL het pakket bezorgt. Deze dienst biedt iedereen uitkomst  die zelf willen plannen wanneer zij hun willen pakket ontvangen.

Pieter Heij, Directeur Omnichannel de Bijenkorf: “Bezorging op afspraak past bij de premium service die wij onze klanten willen bieden. Klanten hebben nu een ruime keuze aan bezorgopties. Van standaard gratis levering, de volgende dag in huis, tot avond en zondag bezorging en nu dus ook bezorgen op afspraak.  Wij zijn blij dat we samen met PostNL onze service kunnen uitbreiden.”

Uitbreiding bezorgopties

‘Op afspraak bezorgd’ is een volgende stap in het bieden van meer gemak aan consumenten. PostNL breidt hiermee het aantal bezorgopties verder uit. Zo bezorgt het bedrijf nu al zeven dagen per week, in de avond en op dezelfde dag. Sinds kort kunnen consumenten, nadat zij een online aankoop hebben gedaan, ook het bezorgmoment of de bezorglocatie zelf wijzigen via de PostNL-app en Track & Trace . Verder kunnen consumenten op 2.800 PostNL locaties pakketten ophalen of te versturen. Ook  doet het bedrijf proeven met de Pakket- en briefautomaat in de wijk die geschikt is om pakketten te versturen en te ontvangen. Met het wegnemen van de logistieke drempels voor consumenten stimuleert  PostNL de markt van online winkelen.

Over PostNL

Wij zijn PostNL. Wij verbinden voor onze klanten de fysieke en online wereld. Zo verzorgen we de communicatie tussen mensen en bedrijven. We bezorgen zeven dagen per week pakketten en vijf dagen per week post. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 575.000 pakketten en 9 miljoen brieven. We bieden steeds meer nieuwe diensten door combinaties van slimme netwerken, digitale toepassingen en juiste communicatiekanalen. Hiermee willen we het dagelijkse leven voor onze klanten gemakkelijker maken.

Anderen lazen ook

Laat een bericht achter