Organisaties worstelen nog met hun papieren documentstromen

Onderzoek van AIIM laat zien dat dat onbeheerde informatie nog steeds de dagelijkse activiteiten domineert. 

Een interessant onderzoek van AIIM laat zien dat dat onbeheerde informatie – en vooral papier nog steeds de dagelijkse activiteiten domineert. Veel taken die herziening en goedkeuring vereisen, vereist nog steeds fysieke interacties met papiergebaseerde informatie. Er is duidelijk nog volop werk voor organisaties om hun informatiegebruik en waarde te maximaliseren en daarmee lagere bedrijfskosten te realiseren door papier uit hun bedrijfsprocessen te elimineren. Of dit ook in Nederland zo is, is de vraag.

Lees de volgende 10 punten van het AIIM- onderzoek naar de uitdagingen die verband houden met het beheren van ongestructureerde informatie:

  1. 65% van de organisaties zegt dat ze nog steeds op papier ondertekenen.
  2. Papier is ondanks alles nog steeds belangrijk. Slechts 43% van de organisaties zegt dat papier in hun organisaties afneemt.
  3. De menselijke factor is nog steeds de voornaamste reden voor papiergebruik voor het verwerken, lezen en noteren (47%), samen met het ontbreken van een beheersplan om minder papier te gebruiken (47%).
  4. 39% van de organisaties zegt dat ze geen begrip en bewustzijn hebben als het gaat om papier loze opties.
  5. 66% van de organisaties meldt het toenemende aantal digitale inkomende documenten.
  6. 38% van de organisaties zegt dat ze nu meer digitale facturen ontvangen dan die in papieren vorm.
  7. 36% van de organisaties zegt dat ze een combinatie van papier en digitale inhoud hebben in dezelfde workflows.
  8. 43% van de organisaties zegt dat het verwijderen van papier uit processen een vast doel moet zijn.
  9. Belangrijkste voordeel bij het managen van onbeheerde informatie zijn snellere klanten response (50%) en hogere productiviteit (42%).
  10. 45% van de organisaties rapporteren de ROI van hun investeringen in minder dan 6 maanden.

Anderen lazen ook