Hoe Kodak het vastleggen van informatie minder complex maakt

Digitale transformatie begint met het vastleggen van informatie

Kodak Alaris breidt zijn ecosysteem voor het vastleggen van informatie uit en komt daarmee zijn belofte van digitale transformatie voor bedrijven en overheidsinstellingen over de hele wereld na.

De internationale dienstverlener organiseert deze week evenementen voor klanten en partners om zijn bekroonde software en services the presenteren en de nieuwe Alaris S2000-serie te onthullen. Dit is een nieuwe serie desktopscanners met een USB-verbinding of een vaste of draadloze netwerkverbinding ontworpen om het vastleggen van informatie minder complex te maken en de manier waarop mensen werken te verbeteren.

Digitale transformatie begint met het vastleggen van informatie

In een onlangs gepubliceerde whitepaper meldt IDC dat digitalisering, automatisering en optimalisatie van workflows organisaties overtuigende voordelen biedt, zoals gemiddeld 35% minder kosten, 42% minder papieren documenten en 52% minder fouten[i].

“Handmatige processen staan organisaties in de weg bij het creëren van transparantie en efficiëntie,” aldus Siddhartha Bhattacharya, Vice President, Global Marketing, Alaris Information Management. “Elke procedure op basis van papier, zoals een aanvraag voor een lening of een rijbewijs, moet gedigitaliseerd worden om het eenvoudig te kunnen delen en risico’s te verminderen. Het digitaal vastleggen van papieren documenten is een cruciale eerste stap om dit te bereiken.”

De nieuwe Alaris S2000-serie verhoogt de productiviteit door veel werk te automatiseren dat van oudsher door mensen en computers werd gedaan. Embedded Image Processing in de scanner zelf zorgt voor kristalheldere afbeeldingen zonder daar een sterke (of dure) computer voor nodig te hebben. De Active Feed-technologie zorgt ervoor dat de randen van het papier op één lijn worden geplaatst om te voorkomen dat papieren dubbel of verkeerd ingevoerd worden. Bovendien zorgt de Controlled Output Stacking ervoor dat het papier netjes in de uitvoerlade geplaatst wordt. Medewerkers hoeven nu minder tijd te besteden aan het voorbereiden van te scannen documenten en hebben niet meer te maken met rommelige stapels papier na het scannen.

De S2000-serie bestaat uit twee modellen met USB-aansluiting (Alaris S2050 en S2070) en twee modellen met vaste of draadloze netwerkverbinding (Alaris S2060w en S2080w). De scanners hebben een doorvoersnelheid van 50 tot 80 pagina’s per minuten (ppm). Daarnaast zijn ze compact, krachtig en gebruiksvriendelijk met een robuust invoersysteem dat op efficiënte wijze tal van verschillende soorten papier afhandelt. Drie optionele flatbed-accessoires kunnen in de scanner worden geïntegreerd voor nog meer veelzijdigheid en een hogere productiviteit. Zo kan bijvoorbeeld de nieuwe Alaris Passport Flatbed-accessoire aangesloten worden; dit is een eenvoudige en snelle oplossing om paspoorten, ID-kaarten en andere kleine, kwetsbare documenten te scannen.

Channel partners een flexibel groeiplatform bieden

De complexe dataomgeving van nu vereist een integrale aanpak voor het vastleggen van informatie met toonaangevende scanners, software, services en een wereldwijd netwerk van betrouwbare partners. Partner en developer communities spelen een belangrijke rol in het IN2-Ecosystem omdat zij het mogelijk maken nieuwe oplossingen aan te sluiten, te configureren of te creëren die aan de behoeften van klanten voldoen. Via het recent gelanceerde Alaris Partner Programma kunnen channel partners hun bedrijven laten groeien door toonaangevende technologie en geavanceerde oplossingen en services aan te bieden. Het programma bevat een nieuw partnerportal, verkooptools, incentives en technische ondersteuning om partners te helpen.

“Alaris IN2 is het antwoord op de eisen van informatie en content,” aldus Anne Valaitis, Senior Consultant, InfoTrends. “Op basis van de geschiedenis en kennis van Kodak Alaris op het gebied van beeld en door de nadruk te leggen op een ecosystem met sterke partnerships, richt het bedrijf zich met de IN2-oplossing op kerngebieden die het meest profiteren van de combinatie van hardware, software en de bijbehorende services die door strategische partners geleverd worden.”

Software en services maken het ecosystem compleet

Een nieuwe generatie software van Kodak Alaris zorgt voor het krachtig en flexibel vastleggen van bulkinformatie voor een groot aantal bedrijfstakken en verticale markten en is met name effectief voor BPO’s en centrale postkamers. Alaris Capture Pro Software v5.5 is een specifieke oplossing voor het vastleggen van informatie op basis van een workstation dat voor veiligheid en betrouwbaarheid zorgt zonder afhankelijk te zijn van een internetverbinding. Het levert moeiteloos informatie aan databases en applicaties, waaronder Enterprise Content Management (ECM)-systemen en Microsoft SharePoint Online (Office 365). Een service scan bureau maakt bijvoorbeeld gebruik van de geavanceerde indexeringsmogelijkheden van Capture Pro om de productiviteit te verhogen en de invoertijd van data met 50% te verminderen. Capture Pro Software is tevens ideaal voor gedistribueerde scanomgevingen en is geoptimaliseerd voor het moeiteloos samenwerken met de nieuwe scanners uit de S2000-serie.

Alaris Info Input Solution en Info Input Express zijn internet-gebaseerde en mobiele applicaties voor het vastleggen van informatie die eenvoudig te implementeren en te gebruiken zijn door medewerkers die regelmatig op verschillende locaties scannen. Met Info Input Solution en Express kan informatie moeiteloos vanaf scanners, slimme apparaten (via mobiele app) en digitale bestanden (waaronder e-mail) via één applicatie vastgelegd worden. Info Input Express Limited Edition wordt bij elke scanner uit de S2000-serie meegeleverd.

Managed Content Services zorgen voor zichtbaarheid en controle

Naast uitstekende reparatie- en onderhoudsdiensten voor het optimaliseren van de beschikbaarheid en de productiviteit en professionele services voor het geven van gedegen advies en expertise op dit gebied, biedt het IN2-ecosystem in geselecteerde regio’s nu Managed Content Services (MCS). Door een MCS-samenwerking met Alaris beschikken klanten over een team van vakexperts dat hen helpt de maximale potentie van hun totale omgeving voor het vastleggen van informatie te benutten. MCS helpt organisaties een beter beeld van de kosten te krijgen, de service level agreements (SLA’s) te verbeteren en duurzame besparingen te bewerkstelligen. Een internationale bank uit Engeland heeft bijvoorbeeld Alaris Managed Content Services gebruikt om het proces voor documentbeheer volledig opnieuw in te richten. Als gevolg hiervan hebben ze verouderde apparatuur vervangen, het aantal scanprocedures met 90% verminderd en de totale eigendomskosten drastisch verlaagd. Bovendien met een significant hogere productiviteit.

Over de Information Management Division van Kodak Alaris

De toenemende stroom van informatie en hoe we hier mee omgaan naar de toekomst is één van de grootste uitdagingen voor het bedrijfsleven en overheden in de 21e eeuw. Kodak Alaris werkt nauw samen met organisaties en multinationals om de beste technologie, diensten en partner-ecosysteem samen te brengen.

Anderen lazen ook

Laat een bericht achter