Eén op de vijf mkb’ers past aanbod aan om te blijven voortbestaan

Het digitale tijdperk heeft een enorme impact op het mkb.

Het digitale tijdperk heeft een enorme impact op het mkb. Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Ricoh, blijkt dat mkb’ers ingrijpende aanpassingen doen aan het marktaanbod om aan de eisen van de hedendaagse consument te kunnen voldoen. Ruim een op de vijf Nederlandse mkb’ers verwacht over vijf jaar zelfs totaal andere producten en diensten aan te bieden.

Meer dan de helft van de Nederlandse mkb’ers geeft aan dat innoveren nu topprioriteit is, omdat de hoge eisen van consumenten de veranderingen in de markt bepalen. Consumenten willen waar voor hun geld, leggen de nadruk op een goede klantervaring en geven er de voorkeur aan om een product te huren of delen in plaats van aan te schaffe...

De rest van deze pagina is alleen beschikbaar voor abonnees ...

Log hieronder in als u een account heeft. Geen account? Neem dan vrijblijvend een gratis proefabonnement van 1 week, of bekijk de collectie open artikelen.

Anderen lazen ook