DEEN Supermarkten rekent af met inefficiënt promotieproces

Oplossing van FlowFabricstrromlijnt promotieproces van ruim honderd promoties per week.

Supermarktconcern DEEN Supermarkten kiest FlowFabric, expert in ontwikkeling van business applicaties, om het promotieproces van de ruim honderd promoties per week te stroomlijnen. Hiervoor wordt de Promotie Management-oplossing van FlowFabric geïmplementeerd, waar ook folderproces in is ondergebracht.

Verschillende afdelingen zoals category management, marketing en databeheer gaan gebruikmaken van de cloudapplicatie. Het proces vanaf de promotiedeal met leveranciers tot de aanbieding in de folder en de informatievoorziening in de winkel wordt één workflow. DEEN Supermarkten zal hierdoor profiteren van een efficiënter proces, betere samenwerking én doelgerichte promoties.

Wekelijks valt er bij consumenten een folder op de mat met nieuwe promoties. De wens om de totstandkoming van deze folder verder te automatiseren vormde de directe aanleiding voor een zoektocht naar een nieuw systeem. Het supermarktconcern wilde de doorlooptijd versnellen, handmatige handelingen terugdringen en een uniforme werkwijze bevorderen. Bovendien beschikte DEEN Supermarkten sinds de upgrade van het ERP-systeem, naar Microsoft Dynamics AX, niet meer over de mogelijkheid om promoties vast te leggen. Zodoende bleek de Promotie Manager de uitgelezen oplossing om te gebruiken.

Het najaar gaat de Promotie Manager live. Vanaf dat moment werken de interne stakeholders met dit systeem om promoties te managen, ieder vanuit hun eigen rol en verantwoordelijkheid. Zij kunnen zelf promoties opvoeren en aanpassen. Dankzij de ondersteuning van het folderproces kunnen prijsaanpassingen direct in de opmaak worden verwerkt en kan feedback op uniforme wijze worden doorgegeven aan de opmaakstudio. Daarnaast kunnen promoties en verschillende scenario’s goed doorgerekend worden om het succes van promoties in te schatten. Tot slot heeft de category manager nu een dashboard om het totaal van promoties te overzien en waar nodig bij te sturen. Door de keuze voor de FlowFabric Promotie Manager profiteren de stakeholders van meer gemak en efficiëntie, waardoor zij zich meer kunnen focussen op hun primaire taak.

“Wij bewegen ons in een dynamisch speelveld, waardoor prijzen dagelijks wijzigen”, legt Anouk Bakker, Hoofd Communicatie bij DEEN Supermarkten uit. “Het is niet alleen heel belangrijk dicht op de markt te zitten, maar ook om flexibel en wendbaar te zijn. Het systeem is hier een belangrijke facilitator voor. Het wordt de spil in onze organisatie. Om dit te bereiken hebben wij samen met FlowFabric onze wensen zorgvuldig in kaart gebracht. Daar kwamen vragen bij kijken als: welke functionaliteiten zijn standaard en waar is maatwerk nodig? Wat heeft prioriteit en hoe kunnen we een fasering het beste aanbrengen? Het was voor ons heel prettig om voor het antwoord op deze vragen te kunnen leunen op de expertise van FlowFabric. Zo hebben wij het wiel niet opnieuw hoeven uitvinden.”

René Tusveld, Business Development Manager bij FlowFabric: “De samenwerking met DEEN Supermarkten is er één waar we trots op zijn. Door onze ervaring in de markt kunnen we echt waarde toevoegen. Tijdens de demo van Promotie Manager zagen we een grote glimlach op de gezichten verschijnen. Dat is fantastisch. Het team van DEEN Supermarkten heeft de blik gericht op de toekomst. Wij brengen graag onze ervaring en expertise in retail en procesautomatisering in om die toekomst nog rooskleuriger te maken. Dat is natuurlijk waar we het voor doen.”

Over DEEN Supermarkten

DEEN Supermarkten is een familiebedrijf en bestaat 84 jaar. De heer Deen sr. opende in 1933 zijn eerste kruidenierswinkel in Hoorn, waarmee hij de basis legde voor het huidige supermarktconcern. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot ver buiten Hoorn, met 83 winkels in Noord-Holland, Flevoland, Utrecht, Overijssel en Gelderland. Inmiddels werken er ruim 8.800 mensen bij DEEN.

Over FlowFabric

Organisaties barsten tegenwoordig van de data. FlowFabric ziet waar data stokt waar het zou moeten stromen. Door complexe processen te doorgronden en stroomlijnen helpt FlowFabric organisaties om hun data te laten renderen. De expert in ontwikkeling van applicaties sluit nauw aan bij de business en business doelstellingen van haar klanten. De combinatie van branchekennis en de inzet van het Mendix platform, maken FlowFabric een onderscheidende partij die altijd zorgt voor een effectief en agile proces. Dankzij FlowFabric is data meer dan informatie alleen. Waar data een ‘flow’ wordt, ontstaat inzicht, efficiëntie en flexibiliteit. FlowFabric heeft een bewezen trackrecord in retail, wholesale, bouw & installatie en service excellence. Tot het klantportfolio behoren organisaties als: Van Bommel, Marlies Dekkers, BAM Infra, VolkerWessels Telecom, Etos en Bouwmaat, CED en Monuta.

Anderen lazen ook

Laat een bericht achter