De AVG is een succes!

Maar medewerkers vertrouwen hun eigen organisatie niet

Ruim 1,5 jaar na de introductie van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, ervaren organisaties de AVG als een succes. Toch is het overgrote deel van de Nederlandse organisaties niet compliant op de nieuwe privacywetgeving. Er is duidelijk behoefte aan meer duidelijkheid vanuit de Autoriteit Persoonsgegevens over de concrete invulling van de AVG. Dit blijkt uit de Nationale Privacy Compliance Benchmark 2019, een onderzoek recent uitgevoerd door adviesbureau Verdonck, Klooster & Associates.

De AVG heeft ervoor gezorgd dat het onderwerp privacy hoger op de agenda is komen te staan bij bestuurders en management. Vanuit deze optiek is de AVG succesvol. Dit komt mede door de aandacht...

De rest van deze pagina is alleen beschikbaar voor abonnees ...

Log hieronder in als u een account heeft. Geen account? Neem dan vrijblijvend een gratis proefabonnement van 1 week, of bekijk de collectie open artikelen.

Anderen lazen ook