Elektronische handtekening verbetert klantervaring

Pegasystems en DocuSign zijn een technologisch partnership aangegaan. Als onderdeel van de samenwerking worden de elektronische handtekening en het DTM-platform van DocuSign geïntegreerd met Pegasystems’ Customer Relationship Management (CRM) applicaties en het Pega 7 platform.

Door het ondertekenproces te digitaliseren, biedt Pegasystems organisaties nu een eenvoudiger en veiliger manier om documenten van hun klanten te ondertekenen, te versturen en te beheren. Bovendien brengt het minder kosten en administratief gedoe met zich mee dan bij het afhandelen van zakelijk transacties op papier.

Natte handtekening

Ondanks de voortschrijdende digitale transformatie, hebben veel bedrijven vandaag de dag nog steeds een ‘natte handtekening’ op papier nodig om transacties te verwerken. Volgens Pega dient de gemiddelde koper van een nieuwe woning meer dan 100 keer een document te ondertekenen voordat de financiering rond is. Het is niet alleen omslachtig voor de consument, het vertraagt bovendien het verwerkingstempo en omzetrealisatie terwijl het wel kosten voor printen, afhandeling en verzending met zich meebrengt.

Gebruikerservaring

Door gebruik te maken van DocuSign in het platform van Pega kunnen processen als besluitvorming en goedkeuring volledig digitaal vastgelegd worden binnen zowel de Pega-applicaties als de maatwerkapplicaties gebouwd op het Pega 7 platform. Dit levert organisaties direct hogere productiviteit, lagere kosten en hogere omzetsnelheid op, terwijl ze tegelijkertijd de algehele ervaring richting klanten en partners kunnen verbeteren.

Andere documentgerelateerde processen die met de digitale handtekening een impuls krijgen:

  • Verzekeringspolissen en declaratieformulieren
  • Zorgclaims en HIPAA-papierwerk (Health Insurance Portability and Accountability Act, regelt in de VS onder andere de uitwisseling van medische informatie van patiënten)
  • Inschrijfformulieren van financiële dienstverleners en aanvragen voor leningen
  • Telecomservice-installaties en goedkeuringen voor productupgrades

Standaard

Derk-Jan Brand
Derk-Jan Brand

“In onze missie om onze klanten te helpen bij de digitale transformatie van hun bedrijven, streven wij ernaar om zoveel mogelijk digitale gaten in de customer journey in te vullen”, aldus Derk-Jan Brand, directeur Pegasystems Benelux.

“Dankzij deze samenwerking met DocuSign kunnen wij de de facto standaard leveren in digitale handtekeningtechnologie. Hierdoor kunnen bedrijven tijdens de laatste fase van de customer experience een schijnbaar routinematig proces omzetten in een concurrentievoordeel.”

Digitaal transactiebeheer

“We zijn erg blij met de toetreding van Pegasystems tot het DocuSign Global Trust Network en de integratie van DocuSign binnen hun oplossingen”, aldus Mark Register, Senior Vice President, business development and channels, DocuSign. “Deze integratie zorgt ervoor dat meer bedrijven wereldwijd zullen profiteren van de kracht van Digital Transaction Management aangezien menig toonaangevend bedrijf zijn hele business evolueert met Pega.”

Anderen lazen ook

Laat een bericht achter